Jeżeli jesteście fanami gier typu survival horror i liczycie, że na PlayStation 5 zadebiutuje jakaś produkcja tego typu to mam dla Was dobrą wiadomość. Niedawno Sony zaprezentowało grę Abandoned, która ma trafić na PlayStation 5 w czwartym kwartale 2021 r, a wkrótce zostanie zaprezentowany gameplay.

Jak możemy wyczytać z oficjalnego komunikatu na blogu PlayStation będzie to kinowy, pierwszoosobowy survival horror połączony ze strzelanką w otwartym świecie, który sprzyja realistycznemu podejściu do przetrwania.




Historia w Abandoned ma się skupiać na Jasonie Longfieldzie, który obudził się w dziwacznym lesie, nie pamiętając jak się w nim znalazł. Jednak szybko się okazuje, że został porwany i musi teraz uciekać, walcząc jednocześnie o życie.

Deweloperzy ze studia Blue Box Game Studios chcą nam dostarczyć realistyczną rozgrywkę, w której będziemy musieli się ukrywać i planować każdy swój ruch zanim pociągniemy za spust.

Chcemy dostarczyć graczom wyjątkowo osobiste doświadczenie, takie które sprawia wrażenie realistycznego. Każde wydarzenie ma wpływ na twoją postać. Jeśli Jasonowi zabraknie tchu po sprincie (lub będzie się bał), ucierpi na tym celność jego strzałów. W przeciwieństwie do strzelanek akcji, w Abandoned strzelanie z broni będzie realistycznie powolne. Aby przetrwać, będziesz musiał wykazać się sprytem

Oczywiście w uzyskaniu immersji mają nam pomóc funkcje kontrolera DualSense oraz system 3D Audio. Gra będzie działać w 60 klatkach na sekundę przy natywnym 4K, z minimalnym wykorzystaniem ekranów ładowania. 

Co ciekawe, ogłoszenie gry sprawiło, że wielu fanów zaczęło przypuszczać, że Abandoned może być horrorem, o stworzeniu którego marzy od jakiegoś czasu Hideo Kojima. Dlatego twórcy zaczęli otrzymywać wiele maili z zapytaniem czy japoński deweloper współpracuje ze studiem i postanowili opublikować na swojej stronie oficjalny komunikat.

Nie mamy żadnych powiązań z Hideo Kojimą, nigdy nie twierdziliśmy, że je mamy i nie zamierzaliśmy wystosowywać takiego oświadczenia. Jesteśmy niewielką grupą programistów pracujących z pasją nad tytułem, nad którym chcieliśmy pracować od dawna. W przeszłości pomagaliśmy innym studiom przy ich projektach i chcieliśmy móc popracować nad naszym pierwszym dużym projektem, lecz z pewnością nie używaliśmy tego do celów marketingowych.