Xbox Series X jest już na rynku i patrząc na to, ile osób zdecydowało się na zakup nowej konsoli od Microsoftu, można uznać tę premierę za udaną. 




Niedawno serwis The Verge przeprowadził ze Spencerem wywiad, w którym ten ujawnił kilka ciekawych informacji. Między innymi wytłumaczył on, dlaczego Microsoft zdecydował się wypuścić dwie konsole na rynek.

Okazuje się, że sam początkowo był przeciwny takiemu rozwiązaniu. Aczkolwiek szef Xboksa wiedział, że konkurencja nie zdecyduje się na wypuszczenie tańszej konsoli, a chcąc dotrzeć do jak największej liczby odbiorców, Spencer zdecydował się na taki ruch. Jednocześnie przyznał, że możliwości pada od PlayStation 5 są innowacyjne i obie firmy powinny uczyć się od siebie nawzajem.

Jednak to nie wszystko, ponieważ Phil Spencer zapowiedział, że w przeciągu najbliższego roku Microsoft zamierza wypuścić aplikację Xbox dla telewizorów, która ma posiadać m.in. obsługę gry w chmurze, czyli promowany XCloud.




Phil Spencer zdradził również jakie korzyści dla deweloperów przynosi Xbox Game Pass, jednocześnie przyznając, że na współpracy z firmami opiera się cała usługa. Okazuje się, że rodzaje wsparcia i umów są dostosowane do potrzeb studia.

Mniejszym twórcom zależy nie tylko na zabezpieczeniu się przed potencjalną finansową klapą, wyjściu na zero czy czerpaniu większych zysków, ale przede wszystkim na rozgłosie, ponieważ jak wiadomo studiom, których nie stać na drogą kampanię reklamową trudniej jest zawalczyć o uwagę odbiorcy.

Z kolei więksi wydawcy nie ukrywają, że dla nich umieszczenie gry w abonamencie to sprawa czysto zarobkowa. Jeżeli Microsoft zapłaci im konkretną sumę, wtedy tytuł pojawi się w Game Passie.