Od jakiegoś czasu wiadomo, że pracuje nad nowymi okularami wirtualnej rzeczywistości, które roboczo są nazywane PlayStation VR 2, ale na prezentacje sprzętu i jego premierę trzeba zaczekać przynajmniej rok. 

Jednak Sony nie zamierza zostawić entuzjastów wirtualnej rzeczywistości z pustymi rękami i właśnie japońska opublikowała pierwsze informacje na temat nowego kontrolera dla VR na PS5, a jego prototyp ma wkrótce trafić do deweloperów.




Nowy kontroler w kształcie "orbity", zaprojektowany został tak, by maksymalnie zwiększyć swobodę rozgrywki. Będzie on wyposażony w adaptacyjne spusty, haptyczne wibracje, wykrywanie dotyku i wiele innych unikatowych funkcji

Zaprojektowaliśmy nowy kontroler z myślą o doskonałej ergonomii, dzięki czemu jest on dobrze wyważony i wygodny do trzymania w każdej z dłoni. Wykorzystaliśmy wnioski wyciągnięte z testów przeprowadzonych na użytkownikach o różnych rozmiarach dłoni, a także korzystamy z lat doświadczeń z kontrolerami ze wszystkich platform PlayStation. Rezultatem jest ikoniczna konstrukcja, która zmieni sposób, w jaki gra się w gry VR.

Oprócz innowacyjnych rozwiązań wynikających z konstrukcji sprzętu, nowy kontroler VR ma korzystać z rozwiązań, które zostały wykorzystane w bezprzewodowym kontrolerze DualSense i zostały ciepło przyjęte przez graczy.

  • Adaptacyjne triggery: Każdy kontroler VR (lewy i prawy) zawiera adaptacyjny przycisk, który po naciśnięciu dodaje wyczuwalnego napięcia, podobnie jak w kontrolerze DualSense. Jeśli grałeś w grę na PS5, z pewnością znasz napięcie przycisków L2 lub R2 podczas ich naciskania, na przykład podczas naciągania łuku w celu wystrzelenia strzały. Gdy wykorzystasz tę mechanikę w VR, doznania będą jeszcze silniejsze.
  • Haptyczne wibracje: Nowy kontroler będzie posiadał haptyczne wibracje zoptymalizowane dla jego obudowy, dzięki czemu każde odczucie w świecie gry będzie bardziej uderzające, zróżnicowane i dopracowane. Kiedy przemierzasz skalistą pustynię lub wymieniasz ciosy w walce wręcz, poczujesz różnicę, potęgując niezwykłe wrażenia wizualne i dźwiękowe, które są tak istotne dla VR.
  • Wykrywanie dotyku palców: Kontroler potrafi wykryć palce gracza bez żadnego naciskania w miejscach, w których umieszcza on kciuk, palec wskazujący lub środkowy. Dzięki temu zainteresowany może wykonywać bardziej naturalne gesty rękami podczas gry.
  • Śledzenie: Kontroler VR jest śledzony przez nowy zestaw słuchawkowy VR dzięki pierścieniowi śledzącemu, który został umiejscowiony w dolnej części kontrolera.
  • Przyciski akcji / analogi: Lewy kontroler zawiera jeden analog, przyciski trójkąta i kwadratu, przycisk "grip" (L1), przycisk spustu (L2) i przycisk Create. Prawy kontroler zawiera jeden analog, przyciski krzyżyka i kółka, przycisk "grip" (R1), przycisk spustowy (R2) i przycisk Options. Przycisk "grip" może być na przykład używany do podnoszenia przedmiotów w grze.